Sjoerd Dam en Tom van Daalen vormen het binnendienstteam voor onder andere de recreatiebouw. Zij staan de hele dag in contact met onze klanten en onze accountmanagers om de beste service te kunnen leveren.

Hoe zijn jullie bij RET Bouwproducten beland?

Sjoerd: “Ik werk hier nu ruim 7 jaar. Daarvoor werkte ik in de bouw- en houtmaterialen. Materiaalkennis had ik dus al, daardoor was ik hier in een week ingewerkt.”

Tom: “Ik werk hier nog vrij kort, 1,5 jaar. Ik ben gestart bij PontMeyer, in het magazijn en achter de balie. Mijn vader werkt al jaren voor RET Bouwproducten als Specialist Renovatie & Transformatie. Toen ik hoorde dat er bij RET Bouwproducten een plekje vrij was in de binnendienst, ben ik daarvoor gegaan. En daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad.”

Hoe ziet jullie werkdag eruit?

Sjoerd: “Heel druk. We worden de hele dag door gebeld en gemaild door klanten en collega’s. Tom en ik overleggen heel veel. Wanneer zijn de producten binnen, wanneer kunnen wij ze afleveren, kun je een offerte maken voor een mogelijke klant? Daarnaast ben ik druk bezig met een automatisch prijssysteem – een flinke klus. We werken samen en ook apart.”

Tom: “Het is prettig om veel te kunnen overleggen. In het begin liep ik vaak naar Sjoerd om te vragen hoe hij zaken zou aanpakken en te leren hoe de markt in elkaar zit. Na verloop van tijd weet je zelf steeds meer. Die inhoudelijke kennis heb je ook nodig om klanten te woord te kunnen staan. Maar nog steeds overleggen Sjoerd en ik veel.”

Sjoerd, hoe ervaar jij het om te werken met een ambitieuze nieuweling als Tom?

Sjoerd: “Ik ben heel blij met hem. Hij is een jonge gast, fanatiek. We kunnen elkaar aanvullen op bepaalde punten. Tom is handiger met de computer, dan springt hij soms bij. En hij kan weer op mijn ervaring leunen.”

Tom, hoe vind jij het om met een ervaren collega als Sjoerd te werken?

Tom: “Sjoerd blijft altijd rustig, ook al is het druk. Hij kent de markt en de klanten supergoed. Ik kwam uit een andere wereld, ik werkte met bouwbedrijven en zzp’ers. Deze markt is heel anders, de klanten zijn anders, de service is anders. Daar heeft Sjoerd mij veel over geleerd. Als ik vastloop steunt hij mij altijd, nooit is het te veel gevraagd. Dus ik ben heel blij met hem als collega!”

Waar haal je het meeste plezier uit in je rol in het binnendienstteam?

Sjoerd: “De klant staat altijd op één. Dus een tevreden klant doet mij het meeste plezier. Verder ben ik blij als we de omzet halen. Met het plezier dat we met collega’s hebben, ondanks alle drukte. Met de werksfeer. Bij RET Bouwproducten zijn de lijntjes kort. Je spreekt de directie regelmatig en vormt een team met alle collega’s, ongeacht je functie. Je gaat niet naar huis als je ziet dat je collega nog heel druk is.”

Tom: “Ik word er blij van als je een klant kunt helpen, als je ook bij een uitdaging samen tot een oplossing kunt komen. Het 1-op-1-contact met klanten vind ik sowieso prettig. Het teamgevoel is hier inderdaad heel sterk, we hebben nauw contact met de hele groep. De drempel naar leidinggevenden is niet hoog. Er wordt hier absoluut hard gewerkt, maar er is ook tijd voor een grapje. Die sfeer is heel prettig.”

Jullie werken ook veel samen met accountmanager Peter Quick. Wat gaan jullie missen na zijn pensionering?

Sjoerd: “Peter is een leuke kerel, altijd vrolijk. Ik ken hem niet chagrijnig. Hij loopt al jaren mee en is heel ervaren. Zijn kennis maar zeker ook zijn karakter maken hem heel geliefd bij klanten. Peter heeft enorm veel praktijkkennis. Na zijn pensioen zullen we ons heus nog weleens afvragen: ‘Hoe deed Peter dat?’ We gaan hem zeker missen.”

Tom: “Mensen maken tijd voor Peter. Hij heeft een heel goede band met klanten en kan overal zo naar binnen lopen. Mooi om te zien. Wij hebben veel contact via telefoon en mail. Een gezellige man waar je mee kunt lachen. Zijn vertrek zal een gemis zijn voor klanten, maar ook voor ons.”

Hoe zien jullie de toekomst voor de recreatiebouw?

Sjoerd: “Er wordt volop geïnvesteerd in recreatieparken in binnen- en buitenland. Die vraag levert enorm veel werk op. ”

Tom: “Ik hoor van onze klanten dat ze voor de komende jaren zitten volgeboekt. Dat zegt genoeg.”

Category
Tags

Comments are closed